Zoekopdrachten in mobiele apparaten vervijfvoudigd

Zoekopdrachten in mobiele apparaten vervijfvoudigd

april 26th, 2011 // 5:58 am @

Tijdens een rondje statistieken werd datgene wat een Google directeur Shapiro in februari 2011 al citeerde waarheid: het verkeer via mobiele apparaten (Iphone, android en Ipad) is ongelofelijk aan het stijgen de laatste maanden. Rabobank kwam vorige week met het bericht heel druk bezig te zijn om het betalingsverkeer via de mobiele telefoon veel verder uit te breiden. Google heeft in het buitenland al Google checkout. Kortom: ‘mobiliteit’ moet zeker een plaatje krijgen in de marketingstrategie van sommige branches!

David Shapiro verwacht samengevat het volgende in 2015:

  • 66% van alle aankopen zullen via mobiele apparaten verlopen.
  • 80% van alle kortingscodes/coupons zullen worden verkregen doordat consumenten hier zelf naar zoeken, terwijl nu 80% van coupons gepromoot moeten worden door winkeliers zelf.
  • Op termijn zullen meer mensen gebruik maken van mobiel internet dan van desktop internet (desktop computers).
  • 33% van alle google zoekopdrachten via mobiel internet, zijn lokaal gebaseerd;
  • Bijvoorbeeld bedrijven zoeken in de buurt;
  • In de afgelopen 2 jaar is het aantal zoekopdrachten via mobiele apparaten vervijfvoudigd.

In de afgelopen maanden is dit terug te zien bij een aantal MKB-klanten, zie bijgevoegde figuren.

Verkeer van een winkel in Volendam. In sept 2010 nog 32 bezoekers via mobiel in maart 2011 maar liefst 207

Steeds meer bedrijven kunnen hierop inspelen en deze trend omzetten in kans om te groeien. Voor de kapperszaak, de slager en  zeker op korte termijn het restaurant liggen er kansen om omzet te halen via internet. Google speelt hier al een tijdje op in, onder andere met Google Places.

Met een aantal klanten zijn we nu testen aan het uitvoeren om te kijken welke acties welk effect hebben. Waar moet je dan aan denken? Adwords campagne speciaal voor het mobiele verkeer, een mobiele website, een app met een aantal functionaliteiten speciaal voor de mobiele gebruiker, testen met Google Places, QR code, etc. To be continued…


Category : In de aandacht &Nieuws

Reacties zijn gesloten

Testimonials

"Dirk is al bijna 2 jaar bij ons bezig om onze internetmarketing te optimaliseren. De cijfers liegen er niet om."

Door Wim Runderkamp, Buffetkoning

Meld je nu aan